Wednesday 20 June 2012

Populus tremula no.1: Lady-chic

Populus tremula is not a typical species for a bonsai. I have two examples in my garden for 3 year (winters) and I am greatly suprised. Looks, that it is really tough kind, frost resisting. It makes a nice small leaves and I especially love red-coloured young leaves and rough bark.
Now I would like to introduce Populus tremula no.1 called Lady-chic :o). Unfortunately I do not have photos from the first season. Do you have any experience with this kind?

Topol osika není typickým druhem pro bonsaje. Mám 2 exempláře tohoto stromu na své zahradě po dobu 3. let a jsem mile překvapen. Vypadá to, že se jedná o velice odolný a mrazuvzdorný druh. Vytváří krásné malé listy a obzváště hezké jsou mladé načervenalé lístky a zvrásněná borka.
Rád bych Vám teď představil osiku číslo 1 nazvanou Lady-chic :o). Bohužel nemám fota po výkopu a z prvních sezón, takže začínám tedy rokem 2012. Máte nějaké zkušenosti s tímto druhem?

 Start of the third season - end of April 2012.
Začátek třetí sezóny - konec dubna 2012.
 Portrait of Lady-chic from 20/6/2012 - viewing point.
Portrét Lady-chic ze dne 20/6/2012 - pohledová strana.
 90°.
 180°.
 270°.
 Details.



1 comment:

  1. Ahoj Martin, nádherne skrútený kmeň. S topolom mám podobné skusenosti ako píšeš - mrazuvzdorný, vyháňa dobre zo starého dreva, proste ideálna blbovzdorná rastlina pre mňa začiatočníka :).
    Ja mám zatiaľ druhý rok topoľ biely - populus alba http://bonsaistrom.blogspot.sk/2012/05/topol-biely-korbi-populus-alba-white.html. Už mám vyhliadnuté aj osiky. Prajem veľa zdaru!
    Rasťo

    ReplyDelete